سفارش تبلیغ
صبا ویژن

چگونه در 7 مرحله طراح وب سایت شویم

اگر به دنبال تغییر شغلی هستید که از نظر مالی و خلاقیت سودآور باشد، طراحی وب یک انتخاب عالی است. با توجه به اینکه نام های بزرگی در فناوری مانند اپل و گوگل راه را برای رویکردهای مبتنی بر طراحی در کسب و کار هموار می کنند، هرگز زمان بهتری برای تبدیل شدن به یک طراح وب وجود نداشته است    .با این حال، یادگیری طراحی وب می تواند کمی سخت باشد، به خصوص اگر سابقه ای خارج از صنعت فناوری یا طراحی گرافیک داشته باشید. خوشبختانه، گزینه‌های زیادی برای هر سطح مهارت و بودجه وجود دارد.بیایید ببینیم چگونه در سال 2023 یک طراح سایت شوید.


نقش یک طراح وب سایت چیست؟

طراحان وب مسئول طراحی ارائه، رابط کاربری و تجربه کاربری یک وب سایت هستند. این شامل ایجاد طرح هایی است که از نظر بصری جذاب هستند و به گونه ای کار می کنند که به بازدیدکنندگان کمک می کند آنچه را که نیاز دارند پیدا کنند. طراحان وب مسئول طراحی ارائه، رابط کاربری و تجربه کاربری یک وب سایت هستند.طراحان وب هم به تفکر خلاق و هم به تفکر تحلیلی نیاز دارند. علاوه بر مهارت های فنی عملی، طراحان وب به مهارت های نرم قوی نیز نیاز دارند. سایر وظایف روزانه یک طراح وب اغلب عبارتند از:

• مدل های طراحی را با مشتریان به اشتراک بگذارید و بازخورد را در آن بگنجانید• اعمال دستورالعمل های برندسازی در یک وب سایت جدید 

• نیازهای کاربر را درک کنید و آنها را در طرح ها ادغام کنید                                                                                        • اصول و تئوری های طراحی را برای ذینفعان یا مشتریان توضیح دهید                                                                          • برای دستیابی به نتایج طراحی دلخواه با توسعه دهندگان وب همکاری کنیدبه طور خلاصه، هر وب سایتی که بازدید می کنید و هر برنامه ای که به صورت آنلاین استفاده می کنید، اثر انگشت یک طراح وب روی آن وجود دارد. آنها تم رنگی را انتخاب کردند، عناصر رابط را طراحی کردند، و تصاویر و عناصر دیگر را کنار هم قرار دادند تا یک وب سایت جذاب ایجاد کنند که می خواهید از آن بازدید کنید.

طراحی وب در مقابل توسعه وب

به خاطر داشته باشید که در حالی که طراحان وب و توسعه دهندگان اغلب با هم کار می کنند، طراحی وب با توسعه وب متفاوت است. توسعه دهندگان وب مسئول برنامه نویسی وب سایت ها و کاربردی ساختن آنها برای کاربران هستند، در حالی که وظیفه یک طراح وب این است که قبل از تحویل یک وب سایت به یک توسعه دهنده وب، از جذابیت و کاربرپسند بودن وب سایت اطمینان حاصل کند.با این حال، درک اینکه چگونه توسعه دهندگان وب طراحی ها را تجزیه می کنند و آنها را به وب سایت های کاربردی تبدیل می کنند، یک مهارت مهم برای هر طراح وب است.مهارت های برتر مورد نیاز طراحان وبطراحی وب نیاز به مهارت های مختلفی دارد. از تئوری طراحی وب و اصول UX گرفته تا دانش فنی و مهارت های نرم، مفاهیم مختلفی وجود دارد که باید با آنها آشنا شوید تا به یک طراح وب موفق تبدیل شوید.

UI و اصول طراحی بصری

هر طراح وب به یک پایه محکم در اصول طراحی بصری نیاز دارد. به طور خلاصه، طراحی بصری (یا طراحی UI) در مورد ارتباطات بصری است. این روشی است که شما زیبایی شناسی و چیدمان یک وب سایت را تعیین می کنید و همه چیز را از تئوری رنگ و ترکیب گرفته تا تایپوگرافی در بر می گیرد.

 

برخی دیگر از اصول طراحی بصری در وب عبارتند از:

• سلسله مراتب

• درک کنید که محتوا چگونه بر تصمیمات طراحی تأثیر می گذارد

•  طراحی تعاملی در حالی که برای تمرین طراحی بصری لازم نیست یک هنرمند برجسته باشید، دانش خوب طراحی مفید است. اسکچینگ هم یک ابزار ارتباطی در مراحل اولیه فرآیند طراحی است و هم ابزار ایده پردازی برای مرور ایده های طراحی قبل از شروع کار سنگین.

اصول طراحی UX

اگر طراحی بصری نیمی از معادله طراحی وب باشد، طراحی تجربه کاربر نیمی دیگر است. Good UX در مورد ارائه یک تجربه دلپذیر برای کاربران وب سایت است. این در مورد درک نقاط درد کاربر و طراحی تعاملات برای کاهش آنها است.

به طور خلاصه، تجربه کاربری در مورد ایجاد یک وب سایت ساده و کاربرپسند تا حد امکان برای همه کسانی است که از آن بازدید می کنند.

UX کاملاً در مرکز خلاقیت و تحلیل است. در حالی که حل مشکلات کاربر مستلزم یک نگاه دقیق برای طراحی و مهارت‌های خلاقانه است، راه‌حل‌های این مشکلات از طریق خود کاربران می‌آیند. این شامل آزمایش طرح‌های بالقوه با استفاده از وایرفریم‌ها و نمونه‌های اولیه بسیار قبل از تکمیل کار طراحی نهایی است.

مهارت های فنی

اکثر مردم طراحی وب را به عنوان یک زمینه کاملاً خلاقانه تصور می کنند، اما قطعاً به مهارت های فنی نیاز دارد. به عنوان مثال، یک طراح وب باید دانش اولیه HTML و CSS را داشته باشد. در حالی که لازم نیست در هر یک از این زمینه ها متخصص باشید، مهم است که این مهارت های توسعه front-end را درک کنید و بدانید زبان های برنامه نویسی چگونه کار می کنند و چه محدودیت ها و محدودیت هایی برای طراحی وب وجود دارد. 

HTML زبانی است که برای ساختار محتوای یک صفحه وب استفاده می شود و مستقیماً به عناصر سلسله مراتبی مرتبط است که برای ایجاد طرح بندی خوب باید بدانید.

CSS به صفحات سبک خود را می دهد. به این ترتیب موقعیت یک عنصر را تنظیم می کنید، رنگ ها را اعمال می کنید و فونت ها را تغییر می دهید.

درک HTML همچنین به طور مستقیم با SEO (بهینه سازی موتور جستجو) مرتبط است که به طراحان وب با تجربه مربوط می شود.

شما باید در مورد آن بدانید. موتورهای جستجو مانند گوگل وب سایت ها را با استفاده از تگ های HTML می خوانند، تجزیه و تحلیل می کنند و رتبه بندی می کنند.

درک اصول اولیه این فرآیند شما را به طراح بسیار توانمندتری تبدیل می کند.

مهارت های نرم

در نهایت، طراحان وب نیاز به مهارت های نرم عالی دارند. طراحی وب در طبیعت مشارکتی است، بنابراین مهارت های ارتباطی زیادی برای کار با دیگر طراحان، توسعه دهندگان و ذینفعان مورد نیاز است. طراحان وب فریلنسر نیز برای یافتن و ایجاد روابط با مشتریان به مهارت های مذاکره و بازاریابی دیجیتال خوب نیاز دارند.

چه یک طراح وب آزاد باشید و چه برای یک آژانس کار می کنید، باید به طور منظم با سهامداران ارتباط برقرار کنید تا بازخورد دریافت کنید و آنها را در مورد پیشرفت به روز نگه دارید. همچنین باید بتوانید تصمیمات طراحی که گرفته اید را توضیح دهید. اگر طرف مقابل بلافاصله تصمیم شما را درک نکند، گاهی اوقات ممکن است قانع کننده باشد.

همه اینها همچنین به درک اهداف تجاری مربوط می شود. از منظر طراحی، تمرکز کاربر شماست. اما شما همچنین باید درک کنید که چگونه تمرکز روی کاربر بر اهداف تجاری تأثیر می گذارد. و باید بدانید که چگونه این موضوع را به مدیران یا مشتریان انتقال دهید.

چگونه در 7 مرحله یک طراح وب شوید

طراحی سایت به وضوح نیاز به انواع مهارت های خلاقانه، تحلیلی و بین فردی دارد. مطمئناً این رشته ای نیست که بتوان یک شبه یاد گرفت. اما با فداکاری، اشتیاق و مسیر یادگیری صحیح، دنبال کردن یک حرفه جدید در طراحی وب آسان تر از آن چیزی است که فکر می کنید.

بیایید دریابیم که چگونه.

1. با اصول طراحی وب سایت آشنا شوید

مانند هر رشته دیگری، اولین قدم ایجاد یک پایه محکم در اصول است. این شامل همه چیزهایی است که در بالا ذکر شد، و همچنین مفاهیمی مانند تئوری طراحی وب، نظریه رنگ، ترکیب، تایپوگرافی و موارد دیگر. 

چندین راه برای یادگیری این اصول وجود دارد:

• آموزش رسمی در کالج یا دانشگاه

• بوت کمپ های پولی و دوره های آنلاین گواهی شده

• خودآموزی با کتاب و منابع آنلاین

در اینجا هیچ پاسخ درست یا غلطی وجود ندارد - این به سبک یادگیری، بودجه و انتظارات شما برای سفر یادگیری شما بستگی دارد. برخی افراد در یک محیط سنتی با ساختار بیشتر رشد می کنند. دیگران بهتر می توانند با سرعت خود با کتاب و منابع رایگان یاد بگیرند.اگر میل به یادگیری ساختاریافته دارید اما از گذراندن چهار سال یا بیشتر در کالج محتاط هستید، دوره 16 هفته ای طراحی محصول گواهی شده Dribbble همه چیزهایی را که برای ساختن محصولات عالی برای وب و شروع حرفه خود در عرض 16 هفته نیاز دارید را پوشش می دهد.

2. ابزارهای طراحی وب مناسب را پیدا کنید طراحان وب صنعتگر هستند و صنعتگران به ابزارهای عالی نیاز دارند. اگرچه پلتفرم هایی وجود دارند که به شما در طراحی کمک می کنندبدون ابزارهای تخصصی (که در ادامه به آنها پرداخته خواهد شد)، اکثر طراحان وب با این ابزارهای استاندارد صنعتی آشنا هستند.

• Figma: مسلماً پیشرو صنعت در طراحی UI، Figma جدیدترین ابزار موجود در بازار است. همچنین یک ابزار UI مبتنی بر برداری با رویکردی مشابه Sketch و XD است. با این حال، Figma دارای ویژگی های همکاری پیشرو در صنعت است که آن را از بقیه متمایز می کند. این همچنین یک ابزار مبتنی بر وب است، به این معنی که هر کسی که یک مرورگر وب داشته باشد می تواند از آن استفاده کند.

• Adobe Photoshop: زمانی که استاندارد طلایی برای همه طراحی ها در نظر گرفته شد، ارزش آشنایی با Adobe Photoshop را دارد. در حالی که اکنون ابزارهای دیگری وجود دارد که برای طراحی وب و رابط کاربری مناسب تر هستند، فتوشاپ یک پایه اصلی برای ویرایش تصویر است.

• Adobe XD: این ابزار Adobe برای کارهای طراحی وب و رابط کاربری بسیار مناسب تر است. این یک ابزار مبتنی بر برداری برای طراحی رابط ها، تعاملات و سایر عناصر بصری برای وب سایت ها و برنامه های مدرن است. و از آنجایی که بخشی از اکوسیستم Adobe است، با Photoshop و Illustrator به خوبی کار می کند.

• Sketch: Sketch اولین ابزار موجود برای ایجاد رابط های مدرن و مبتنی بر برداری برای وب و دیگر پلتفرم های دیجیتال بود. این برنامه که به طور خاص برای macOS طراحی شده است، یک برنامه کاربردی عالی و آسان برای طراحی رابط های مدرن، از قالب بندی سیمی تا نمونه سازی اولیه است.به خاطر داشته باشید که این لیست کامل نیست. این روزها، طراحان بسته به ترجیحات و بودجه خود، ابزارهای زیادی برای انتخاب دارند. به عنوان مثال، برنامه های Affinity Serif جایگزین های عالی و مقرون به صرفه ای برای Photoshop و Illustrator هستند.در مورد ابزارهایی که استفاده می کنید خیلی نگران نباشید. مواردی را پیدا کنید که مناسب شما هستند و بر یادگیری اصول اولیه و بهبود مهارت های طراحی وب خود تمرکز کنید. پس از انجام این کار، بعداً می توانید به راحتی بین ابزارهای مختلف جابجا شوید.

3. پلتفرم های رایج طراحی وب را یاد بگیرید اگر روی یک پروژه بزرگ با سهامداران متعدد و تیمی از طراحان کار می کنید، احتمالاً با توسعه دهندگان کار خواهید کرد تا طرح های خود را زنده کنید. با این حال، ابزارهایی وجود دارند که به پر کردن شکاف بین طراحی و عملکرد کمک می کنند. این پلتفرم‌ها که به عنوان پلتفرم‌های بدون کد یا کم‌کد شناخته می‌شوند، می‌توانند به طراحان وب در ایجاد وب‌سایت‌های کاربردی بدون نیاز به نوشتن کدهای زیاد کمک کنند.

لازم نیست در همه این پلتفرم ها مهارت داشته باشید. چند مورد را امتحان کنید و از آنهایی که بیشتر دوست دارید استفاده کنید.

• وردپرس: اگر مدتی آنلاین بوده اید، احتمالا نام وردپرس را شنیده اید. پلت فرم اصلی وبلاگ نویسی هنوز تعداد قابل توجهی از وب سایت های رایگان را اداره می کند. طراحی یک تم سفارشی برای وردپرس کمترین کاربرپسندی در بین این گزینه ها است، اما یادگیری این موضوع مهارت های طراحی شما را تا حد زیادی تقویت می کند.

• Webflow: Webflow یک پلت فرم بدون کد برای طراحی بصری و میزبانی وب سایت است. این رویکرد مبتنی بر وب، کشیدن و رها کردن، به طراحان توانایی طراحی، ساخت و انتشار وب‌سایت‌ها را بدون نوشتن یک خط کد می‌دهد. در عین حال می توانید نگاهی به پشت صحنه بیاندازید و کدها را بهینه کنید

به صورت دستی، بنابراین اگر می خواهید جنبه های فنی طراحی وب را یاد بگیرید، ابزار خوبی است.

• Editor X: این ابزار در رویکرد طراحی و انتشار وب سایت هایی با رابط مبتنی بر وب کشیدن و رها کردن، شبیه Webflow است. تفاوت اصلی این است که ویرایشگر X یک رویکرد مشارکتی دارد. اگر با گروهی از طراحان کار می کنید و از نظر برنامه نویسی کوتاهی می کنید، ویرایشگر X ارزش دیدن دارد.

• Wix: مانند ویرایشگرهای مبتنی بر وب قبلی، Wix به طراحان توانایی ایجاد و انتشار وب سایت ها با استفاده از یک رابط کاربری قابل تنظیم را می دهد. اما در حالی که Webflow و Editor X کاربران پیشرفته را هدف قرار می دهند، Wix افراد کمتر فنی را هدف قرار می دهد. اگر ترجیح می دهید وب سایت های ساده بدون وارد شدن به جزئیات فنی بسازید، Wix پلت فرم خوبی برای تمرکز بر روی آن است.


• Squarespace: Squarespace رقیب مستقیم Wix است. هر دو پلتفرم یک رویکرد کاربرپسند، کشیدن و رها کردن را برای توسعه وب ارائه می‌دهند، اگرچه Squarespace کمی مدیریت‌شده‌تر و صاحب نظرتر از Wix است.

4. بدنه ای از کار بسازیدهنگامی که به سطحی رسیدید که آماده درخواست برای مشاغل طراحی وب هستید، احتمالاً با این چالش قدیمی روبرو خواهید شد: کارفرمایان طراحان با تجربه می خواهند، اما چگونه می توانید بدون این شغل تجربه کسب کنید؟ مشکل مرغ و تخم مرغ است . یک وب سایت شیک با طراحی عالی که به عنوان یک پروژه جانبی ایجاد کرده اید، می تواند به همان اندازه که برای یک کارفرما ایجاد کرده اید، با صدای بلند صحبت کند. سعی کنید یک وبلاگ یا وب سایت بر اساس یکی از علایق شخصی خود ایجاد کنید. اگر برای ایده ها گیر کرده اید، طراحی مجدد یک وب سایت محبوب نیز کار می کند.یکی از بهترین توصیه‌هایی که دریافت کرده‌ام این است که کاری را خلق کنم که می‌خواهید برای آن پول دریافت کنید. این ذهنیت همیشه اشتیاق من را برای ایجاد طرح‌هایی برای خودم، آزمایش کردن ایده‌های جدید و اجازه دادن به بقیه آشکار می‌سازد.»

5. یک نمونه کار آنلاین ایجاد کنیددر هر رشته طراحی، نمونه کارها ضروری است. چه به دنبال جذب مشتریان طراحی آزاد باشید و چه برای یک شغل طراحی وب سایت درخواست دهید، باید با نمایش مهارت ها و توانایی های خود، افراد طرف مقابل را تحت تاثیر قرار دهید.با این حال، برای انجام این کار، باید مانند یک طراح به پورتفولیوی خود نزدیک شوید. در مورد مخاطبان هدف و بهترین تجربه ممکن آنها از پورتفولیوی خود فکر کنید. نمونه کار شما باید کاربرپسند باشد، پیامی واضح داشته باشد و هر آنچه را که بازدیدکنندگان شما نیاز دارند برای درک نوع طراح شما در اختیارشان بگذارد.

6. برای مشاغل طراحی وب سایت درخواست دهید هنگامی که مهارت و تجربه ایجاد وب سایت را به دست آوردید، قدم بعدی ایجاد اولین مشاغل طراحی وب سایت است. اگر به دنبال فرصت های هیجان انگیز و خلاقانه در طراحی وب هستید، تابلوی شغلی طراحی شماره 1 Dribbble یکی از بهترین منابعی است که می توانید پیدا کنید. همچنین می‌توانید سرنخ‌های طراحی مستقل را که هر روز برای شما ایمیل می‌شود دریافت کنید و با عضویت Dribbble Pro Business مزایای اضافی فریلنسر منحصر به فرد را باز کنید.توجه داشته باشید که احتمالاً می خواهید برای صیقل دادن رزومه خود نیز وقت بگذارید. اگرچه مجموعه طراحی شما بسیار مهمتر است، اما به مشتریان بالقوه و مدیران استخدامی مزه استعداد خلاقانه خود را با یک طراحی رزومه قوی بد نمی کند.

7. آماده شدن برای مصاحبه طراحی وب : با مهارت‌های مناسب و مجموعه‌ای جدید از طراحی وب، شما آمادگی شروع مصاحبه برای شغل رویایی خود را به عنوان یک طراح وب تمام وقت یا آزاد خواهید داشت.در حالی که نمی توان پیش بینی کرد که هر شرکتی چگونه مصاحبه انجام می دهد، اغلب دو رویکرد برای طراحی مصاحبه وجود دارد. برخی از شرکت ها روشی آگاهانه تر و نمایشی تر را انتخاب می کنند. آنها سوالات فنی می پرسند تا مهارت های شما را بیازمایند. سایر شرکت‌ها بیشتر بر مجموعه شما و نحوه قرار گرفتن شما در تیمشان تمرکز می‌کنند.در هر صورت، شما باید تکالیف خود را انجام دهید تا مطمئن شوید که پس از اولین مصاحبه خود آماده هستید. این همچنین شامل تحقیق درباره شرکتی است که با آن مصاحبه می کنید. بخش دیگر این است که بدانید چگونه به برخی از رایج ترین سوالات مصاحبه طراحی وب که سر راه شما قرار می گیرد پاسخ دهید.یکی از بهترین شرکت های اصفهان در زمینه طراحی سایت و تبلیغات چترقرمز است .شرکت چتر قرمز در تمامی مراحل طراحی سایت و سئو سایت در کنار شماست.