سفارش تبلیغ
صبا ویژن

بهینه سازی موتور جستجوی وب سایت به چه مهارت هایی نیاز دارد؟




کارهای زیادی برای ایجاد و طراحی یک وب سایت حرفه ای، کاربردی و در دسترس انجام می شود. با این حال، اگر می خواهید وب سایت شما در نتایج جستجو رتبه خوبی داشته باشد، باید روی بهینه سازی وب سایت خود برای سئو تمرکز کنید. این کار زمان بر است و شما باید مهارت های سئو زیادی را یاد بگیرید که بتوانید از آنها برای موفقیت وب سایت وردپرسی خود استفاده کنید. این شامل مهارت های سئو سخت و نرم می شود، و ما توضیح خواهیم داد که چرا این مهارت ها مهم هستند و چگونه به موفقیت وب سایت شما کمک می کنند.

مهارت های سخت سئو برای کاربران وردپرس

مهارت های سخت همان چیزی است که به احتمال زیاد در رزومه خود ذکر می کنید. مهارت های نرم را می توان آموخت، اما اغلب نمی توان آموزش داد. به همین دلیل است که مهارت‌های سخت بیشتر از مهارت‌های نرم تعریف می‌شوند، که در ادامه این مقاله با جزئیات بیشتر به آن‌ها خواهیم پرداخت. ابتدا، اجازه دهید به برخی از مهم ترین مهارت های     SEO برای کاربران وردپرس نگاه کنیم .

تحقیق کلمات کلیدی

کلمات کلیدی در سئوی وردپرس نقش اساسی دارند. این عبارات به کاربران اجازه می دهد تا شما را از طریق موتورهای جستجو مانند گوگل، بینگ یا یاندکس پیدا کنند .دانستن نحوه انجام تحقیقات کلمات کلیدی برای صاحبان وب سایت بسیار مهم است. این شامل درک کامل نحوه استفاده از ابزارهای رایج سئو برای تجزیه و تحلیل رقبا و انتخاب کلمات کلیدی مرتبط و با کیفیت است. تعدادی برنامه ریز کلمات کلیدی وجود دارند که می توانند در این فرآیند به شما کمک کنند مانند: Semrush، Moz و Google Keyword Planner

کلمات کلیدی اساس یک استراتژی سئو قوی را تشکیل می دهند. به همین دلیل مهم است که بدانید چگونه از همه ابزارهای تحقیق برای شناسایی عبارات جستجویی استفاده کنید که به وب سایت شما کمک می کند تا به مخاطب ایده آل شما برسد. اگر در تحقیق کلمات کلیدی ماهر هستید، توسعه یک استراتژی بازاریابی محتوا برای وب سایت وردپرس خود آسان تر خواهد بود. همچنین می‌تواند به شما در درک جنبه‌های فنی سئو داخلی کمک کند، مانند: سرفصل‌ها و ابرداده‌ها، تا به طور مؤثر مورد استفاده قرار گیرند.

تحلیل داده ها

ابزارهای سئوی مختلفی وجود دارد که به شما در توسعه استراتژی وردپرس کمک می کند. برای استفاده از اطلاعات جمع آوری شده، باید آن را نیز درک کنید. به همین دلیل تجزیه و تحلیل داده ها یکی دیگر از مهارت های مهم سئو برای کاربران وردپرس است. شما می توانید از تجزیه و تحلیل برای اندازه گیری موفقیت تمام جنبه های کمپین های سئو خود استفاده کنید. هنگامی که داده ها را تجزیه و تحلیل و تفسیر می کنید، بینش معناداری به دست می آورید که می توانید از آنها برای اتخاذ تصمیمات بازاریابی آگاهانه و مبتنی بر داده استفاده کنید. 

کنسول جستجوی گوگل و گوگل آنالیتیکس دو مورد از محبوب ترین ابزارها برای تجزیه و تحلیل داده های سئو هستند.تجزیه و تحلیل داده‌های Google Analytics و Search Console می‌تواند به شما کمک کند اطلاعات بیشتری در مورد مخاطبان خود کسب کنید. می توانید اطلاعاتی در مورد جمعیت شناسی، رفتار کاربر و علایق به دست آورید. شما حتی می توانید سفر آنها را از طریق وب سایت خود پیگیری کنید و ببینید که آنها روی کدام پیوندها و به چه ترتیبی کلیک می کنند. اگر بتوانید این داده ها را مشاهده کرده و آن ها را به طور موثر تجزیه و تحلیل کنید، می توانید وب سایت خود را به گونه ای طراحی کنید که برای مخاطبان هدف شما ایده آل باشد.

مدیریت پروژه

پشت یک استراتژی سئو محکم کار بسیار بیشتری نسبت به تحقیق در مورد کلمات کلیدی و ایجاد گزارش های تحلیلی وجود دارد. این فرآیند همچنین مستلزم مقدار مناسبی از برنامه ریزی، آماده سازی و اجرا است. به همین دلیل است که مدیریت پروژه یک مهارت مهم برای متخصصان سئو است.

توانایی پرورش، مدیریت و نظارت موثر بر همه منابع مرتبط (از جمله اعضای تیم شما) می تواند منجر به نتایج بهتر در سراسر هیئت شود. مدیران پروژه باید در زمینه های مختلف آگاه باشند، به عنوان مثال. ب. مدیریت کار و زمان، ارتباطات و همکاری، مدیریت تیم و بسیاری موارد دیگر. اطمینان از اینکه همه با هم جمع می شوند و به طور موثر در جهت یک هدف مشترک کار می کنند می تواند پروژه های سئوی شما را موفق تر کند.

برای بهبود مهارت های مدیریت پروژه خود، می توانید از چند افزونه وردپرس استفاده کنید. ما همچنین توصیه می کنیم که یک برنامه پروژه تهیه کنید تا تیم شما بتواند موارد را پیگیری کند. اگر تا به حال سبک‌های مختلف مدیریت پروژه مانند چابک یا ناب را بررسی نکرده‌اید، توصیه می‌کنیم این کار را انجام دهید زیرا می‌توانند به شما در حفظ استراتژی‌های سئو کمک کنند.

شرکت تبلیغاتی چتر قرمز یکی از بهترین و موفق ترین شرکت های طراحی سایت در اصفهان است . که با کمتریت هزینه و بالاترین کیفیت میتواند وب سایت شما را طراحی و به بهبود سئو سایت شما ک در توسعه استراتژی وردپرس کمک کند.

لینک بیلدینگ

لینک سازی یکی دیگر از جنبه های سئو فنی است که کاربران وردپرس باید بر آن مسلط باشند. URL های خارجی که به وب سایت شما اشاره می کنند (بک لینک) به موتورهای جستجو نشان می دهند که وب سایت شما معتبر است و سزاوار جایگاه بالاتر در صفحات نتایج است. علاوه بر این، پیوندهای داخلی می توانند به کاربران کمک کنند تا محتوای دیگر شما را بدون نگاه کردن به اطراف سایت شما پیدا کنند.
تولید بک لینک می تواند فوق العاده وقت گیر و خسته کننده باشد، اما کاملا ضروری است. به همین دلیل است که صرف زمان و تلاش لازم برای توسعه این حوزه از بهینه سازی موتورهای جستجو مفید است. این فرآیند هم شامل بهینه سازی لینک داخلی و هم لینک سازی خارجی است.
شما می توانید مهارت های لینک سازی خارجی خود را با ابزاری مانند Moz Link Explorer بهبود بخشید.

این پلتفرم به شما امکان می دهد بک لینک های رقابتی خود را تجزیه و تحلیل کنید. شما همچنین می توانید وب سایت خود را بررسی کنید تا ببینید که چگونه آن را با وب سایت های دیگر مقایسه کنید. مانند بسیاری دیگر از ابزارهای سئو، Moz تعداد انگشت شماری پرس و جوی رایگان را برای کاربرانی که پولی پرداخت نمی کنند ارائه می دهد که شروع کار را برای همه آسان می کند.

کد نویسی پایه

برای موفقیت در سئوی وردپرس، لازم نیست توسعه دهنده وب یا طراحی حرفه ای باشید. با این حال، دانش اولیه برنامه نویسی می تواند مهارت های شما را افزایش دهد.
درک اینکه چگونه اصول اولیه طراحی بر تجربه کاربر (UX) و در نتیجه رتبه‌بندی موتورهای جستجو تأثیر می‌گذارد، مهم است. دانش برنامه نویسی همچنین می تواند هنگام بهینه سازی ابرداده، ظاهر و عملکرد یک وب سایت مفید باشد. هر کاربر وردپرس نیاز به شخصی سازی HTML یا CSS دارد و دانستن اینکه چگونه این کار را بدون کاهش سرعت صفحه یا سئو انجام دهید بسیار ارزشمند است.
برای شروع، توصیه می کنیم برای یادگیری سریع این مهارت ها در یک بوت کمپ برنامه نویسی شرکت کنید. همچنین می توانید از منابع رایگان مانند WordPress Codex نیز استفاده کنید.
اگر چیزی در مورد بازاریابی آنلاین می دانید، احتمالاً ضرب المثل معروف «محتوا پادشاه است» را می شناسید. یکی از بهترین راه‌ها برای بهبود سئو، انتشار محتوای جدید، مرتبط و با کیفیت است. به همین دلیل کپی رایتینگ یکی از مهم ترین مهارت های سئو است.
وقتی صحبت از ایجاد و انتشار محتوای بهینه شده در وردپرس می شود، تعداد انگشت شماری پلاگین وجود دارد که این فرآیند را آسان می کند، مانند: B. Yoast SEO. این ابزار می تواند به شما در مورد مسائل خوانایی هشدار دهد و مقالات شما را برای سئو بهینه کند.
با این حال، افزونه ها فقط می توانند بخشی از کار نویسندگان را بر عهده بگیرند. یک عضو تیم که می داند چگونه یک نسخه جذاب بنویسد، ارزش وزن خود را به طلا دارد. این شخص یا افراد می توانند اطمینان حاصل کنند که صفحات و پست های شما نه تنها برای موتورهای جستجو، بلکه برای مشتریان شما نیز بهینه شده است. به این ترتیب UX با سئو ترکیب می شود که گوگل در سال های اخیر از آن در رتبه بندی استفاده کرده است. ترکیب مهارت های نوشتاری قوی و پلاگین های سئو راهی برای رفتن است.

برترین مهارت های سئو نرم برای کاربران وردپرس

همانطور که بحث کردیم، مهارت‌های سخت معمولاً خاص، آسان برای تعریف و اندازه‌گیری هستند. از سوی دیگر، اندازه گیری مهارت های نرم دشوارتر است. آنها بیشتر به مهارت های بین فردی مربوط می شوند و به جنبه هایی مانند کار با دیگران اهمیت می دهند.
در مقایسه با مهارت های سخت، مهارت های نرم بیشتر ذهنی هستند و به جای دانش فنی حول ویژگی های شخصیتی می چرخند. مطمئناً می‌توانید همدلی و تفکر انتقادی را بیاموزید، اما به سختی می‌توانید گواهینامه‌ای بیابید که سازگاری و موهبت‌های اجتماعی را ارزیابی کند. مهارت‌های نرم آن‌هایی هستند که به‌جای جستجوی خاص و آموزش آن‌ها به سادگی یاد می‌گیرید.
در زیر تعدادی از مهم ترین مهارت های سئو برای کاربران وردپرس را مشاهده خواهید کرد.

تفکر انتقادی

تفکر انتقادی می تواند با کمک به درک و تفسیر متن از تلاش های سئوی وردپرس شما حمایت کند. متخصصانی که می توانند انتقادی فکر کنند، می توانند حجم زیادی از داده ها و گزارش ها را تجزیه و تحلیل کنند و برای به کارگیری عملی اطلاعات، سؤالات درستی بپرسند.

برای مثال، می‌توانید از تفکر انتقادی برای تعیین اینکه کدام محتوا موفق‌تر است و چرا استفاده کنید. سپس می توانید مراحل بعدی را برای بهینه سازی سایر مقالات در وب سایت وردپرس خود تعیین کنید. تفکر انتقادی به شما کمک می‌کند تا ارتباطات را ببینید و بفهمید چرا داده‌های شما به این شکل به نظر می‌رسند، نه اینکه فقط ببینید چه داده‌هایی هستند.